Сплата податку з реклами ломбардами

Податковий орган з посиланням на пункт 7 статті 8 Закону України "Про рекламу" від 03.07.96 р. № 270/96-ВР роз'яснив, що розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, не вважається рекламою.


Тому якщо ломбард розмістив інформацію про власні фінансові послуги за місцем свого розташування, то інформація щодо таких послуг не може вважатися рекламою. Однак наведене положення не може бути застосовано при наданні рекламної інформації про реалізацію майна, внесеного під заставу, строк якої скінчився, зважаючи на те, що ломбард не є виробником цього товару.


Також, на думку податкового органу, при сплаті податку з реклами необхідно враховувати вимоги рішень органів місцевого самоврядування про встановлення зазначеного податку на відповідних територіях, де здійснюють господарську діяльність платники податку, які мають сплачувати його у визначені цими рішеннями строки до місцевих бюджетів територіальних громад.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ


ЛИСТ


від 08.11.2007 р. N 22729/7/22-3017

Щодо надання відповіді

Державна податкова адміністрація України розглянула листа <...> щодо деяких питань оподаткування податком з реклами і повідомляє наступне.


Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України розпорядженням від 26.04.2005 р. N 3981 затвердила Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.05.2005 р. за N 565/10845 (далі - Положення).


Пунктом 1.2 Положення зазначено, що ломбард - це фінансова установа, виключним видом діяльності якої є надання на власний ризик фінансових кредитів фізичним особам за рахунок власних або залучених коштів, під заставу майна на визначений строк і під процент та надання супутніх послуг ломбарду; фінансовий кредит ломбарду - надання ломбардом коштів у позику, забезпечених заставою, на визначений строк та під процент.


Згідно зі ст. 1 Закону України від 03.07.96 р. N 270/96-ВР «Про рекламу» в редакції Закону від 03.02.2004 р. N 1407-IV (із змінами та доповненнями, далі - Закон N 270/96-ВР) реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.


Зовнішня реклама - це реклама, що розміщена на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.


При цьому п. 7 ст. 8 Закону N 270/96-ВР встановлено, що розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, не вважається рекламою.


Відповідно до ст. 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.91 р. N 959-XII (із змінами та доповненнями) товар - це будь-яка продукція, послуги, роботи, права інтелектуальної власності та інші немайнові права, призначені для продажу (оплатної передачі).


Виходячи з цього, якщо ломбард розмістив інформацію про власні фінансові послуги за місцем свого розташування, то інформація щодо таких послуг не може вважатися рекламою.


Однак наведене положення не може бути застосовано при наданні рекламної інформації про реалізацію майна, внесеного під заставу, строк якої скінчився, зважаючи на те, що ломбард не є виробником цього товару.


Водночас повідомляємо, що відповідно до статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ст. 144 Конституції України).


Тому при сплаті податку з реклами необхідно враховувати вимоги рішень органів місцевого самоврядування про встановлення вказаного податку на відповідних територіях, де здійснюють господарську діяльність платники податку, які мають сплачувати його у визначені цими рішеннями терміни до місцевих бюджетів територіальних громад.


Заступник Голови М. Романів

Джерело інформації: «ГоловБух» № 69 (548) грудень 2007 р.

Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!

  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • Сплата податку з реклами ломбардами - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8